Monteringen fortsetter.

Med nye deler fikk restaureringsarbeidet seg et ekstra puff. Det ser bra ut og føles bra ut og nye steg kan tas fremover.

Mye av det som utføres nå, er litt sånn prøvemontering. Passer delene? Er de gamle gode nok? Hva må i tilfelle kjøpes nytt? Eller kanskje pusse og polere mer?

V7 kjennetegn. Dynamodeksel.
V7 kjennetegn. Dynamodeksel.

Her er selve kjennetegnet på en gammel V7- modell montert. Det avlange dynamodekselet. Kun V7 700, V7 750 Special/Ambassador og 850 GT/Eldorado har dette dekselet. Alle andre er Tonti rammer og med annen motorkonstruksjon. Og i dette tilfelle, et polert og nydelig deksel.

Bakenfor er det montert helt ny viftereim.

Veltebøyle.
Veltebøyle.

Nye veltebøyler tar seg godt ut.

Detalj.
Detalj.
Gasshåndtak.
Gasshåndtak.

På Guzzien har det i alle år vært montert et Tommaselli gasshåndtak. Om dette er originalt vet jeg ikke, men det har fungert godt i alle år. Gummmibeskyttelsen er ødelagt. Ny er bestilt. Nye gasswirer, nye choke-wire. Resten er plukket helt ned, rengjort og pusset.

Kunst.
Kunst.

Det er ikke synlig på bildet, men det sitter en rest av wire-justeringen i gjengene. Justeringen knakk en gang i to. Nå blir den skiftet ut med en helt ny.

 

Hovedledningsnett.
Hovedledningsnett.

Ledninger er så smått blitt lagt ut og prøveplassert. Anlegget kommer til å bli bygget en del om.

El-komponenter.
El-komponenter.
I sitronsyrebad for ytterligere rengjøring.
I sitronsyrebad for ytterligere rengjøring. Clutch-hendel og feste, wire-justerer, små slangeklemmer til bensinslangen.

Noen må rykke tilbake til start. Jeg var ikke fornøyd med mitt eget arbeid her. En ny runde med rengjøring og polering står for døren.

Restaurering er gøy. Anbefales.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s