Dashbordet ble tidligere i år demontert. Her er noen bilder fra det arbeidet.
Velbrukt og godt dashbord. Noen har engang sammenliknet dette med et jagerflypanel i all enkelhet. Rimeligvis en svært tidlig utgave av jagerfly i tilfelle.

Demontering er relativt enkelt. Det gjelder bare å være forsiktig.





Som jeg sa må man være forsiktig. Det var jeg, nesten. Jeg greide å ødelegge godset i turtelleren ved å være bare litt bevisstløs. Skrudde bittelitt for hardt feil vei, to ganger. Godset er gammelt og løsnet nesten uten at jeg merket det.
Arvid altmuligmann ilte da til unnsetning.» Slapp av», sa han, «dette fikser jeg». Og det gjorde han. Reparasjonen ble foretatt på undersiden av turtelleren og kommer ikke til å bli synlig.



Så mye utskifting og innkjøp av nye deler er ikke nødvendig. Alle deler blir vasket og rengjort. Nye pærer vil bli kjøpt inn. Styrken i varsellampene er gode nok, i instrumentene vil jeg ha inn et sterkere lys. Noen nye o-ringer vil bli handlet inn.
Selve dashbordet skal lakkeres med krympelakk eller rynkelakk som noen kaller det. Det blir spennende å se hvordan det kommer til å se ut til slutt. Instrumentene skal få samme behandling.
Flott, ventar på fortsettelsen; med andre ord på kvar du får tak i denne lakken.
LikerLiker
Fint du følger med. De fleste restaurerte dashbord er enten lakkert i vanlig svart lakk, eller så er de pusset blanke. Jeg vil ha den gamle rynkete overflaten som er original når jeg nå først driver på, tilbake. Flere detaljer kommer om en stund. Resultatet kommer til å bli bra.
LikerLiker