Om Hans Arne Økland

Prøver å være noenlunde samfunnsnyttig og ikke ligge noen til last.

Erfaring også fra konsulentfirma og drift av eget firma. Tidligere soldat i Unifil og har en del sterke meninger om Midt-Østen. Reiser mer enn gjerne tilbake til Libanon.

Arbeidet i mange år i anleggsbransjen og gjør det enda, nå på byggherresiden.

Tre barn og to barnebarn. Barnebarn er gøy.

Andre interesser er trebåter, politikk og mye annet.

Denne bloggen skal handle mest om gamle motorsykler og litt om nye og om andre ting som opptar meg.

handler også om turer rundt omkring i Norge på motorsykkel, besøk i stavkirker etc.

Har du synspunkter på det jeg skriver om eller andre ting du gjerne vil dele med andre, så hører jeg gjerne fra deg.

Sønnen på sin Daelim Daystar 125 Moto Guzzi 850 GT
Sønnen på sin Daelim Daystar 125
Moto Guzzi 850 GT
Amund besøk mai 2014 019
Honda CB 400 N, 1983 og sønnen Amund.
Båt eller MC. Ja takk, begge deler.
Båt eller MC. Ja takk, begge deler.

Jeg skriver selvsagt for et lite og eksklusivt publikum. Men utrolig nok, med en blogg på verdensspråket norsk, har jeg lesere fra hele verden. Australia, Indonesia, Singapore, Malaysia, Japan,USA, Venezuela, Sør-Afrika, Mexico samt nesten alle europeiske land.

Jeg er overrasket og selvsagt veldig ydmyk ovenfor dette faktumet.

6 kommentarer om “Om Hans Arne Økland

  1. Hei Hans Arne! Takk for sist. Takk for fin omtale,presentasjon,av Senora Guzzi og meg.De hull,som bør inkluderes i sykkelens historie,håper jeg å få fram vha det stedlige Biltilsynet.
    Du blir holdt underrettet. Hilsen Lars

    Liker

    1. Takk for hyggelig tilbakemelding. Alle disse gamle syklene har sin egen historie som er verdt å ta vare på. Jeg supplerer omtalen etter hvert som nye opplysninger foreligger.
      Ha en lang og solfylt sommer med mange gode Guzzi-mil.

      Liker

  2. Hej Hans Arne. Her en lille kommentar fra Danmark. Jo, – jeg er sær, måske som din skovkat, og tilhører nok en ganske lille samling sære mænd. Men jeg har fundet og læst din blog….Jeg selv er født i 68, og har altid intereseret mig for køretøjer som har cirka samme alder. Har i øjeblikke en guzzi ambassador fra 71, en russisk Dnepr sidevogncykel fra 70, samt lidt andre gamle køretøjer.
    Købte Guzzien denne sommer, efter at have ledt længe efter en passende cykel.
    Min guzzi har også lidt speciel historie. Er oprindelig solgt i England. Købt af en derboende Dansker, som tog den med hjem efter endt arbejde. Alle Guzzier som blev solgt til England denne årgang fik betegnelsen SPORT også selv om det bare er en helt almindelig V7 Special, måske for at opfylde krav til produktionstal for homologering til motorsport. Historien siger at fabrikken led økonomisk, og derfor ikke kunne producere de mange rigtige SPORT modeller som skulle til, og derfor omdøbte nogle eksport cykler for at få antallet op. Ved ikke om det er rigtigt….
    I hvert fald, – tak for at du er blogger, også selv om du ikke er den typiske blogger.

    Liker

  3. Kjekk blogg. Kjører selv sykkel hele året (i samme område som deg) og synes dette var veldig artig lesning! Kjør på!

    Liker

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s